Развитие сюжета в игре (StoryProgression)

Развитие сюжета в игре (Story Progression) 1.67-1.69

Нет прав для скачивания

Юльчик777

Проверенный
Сообщения
247
Достижения
335
Награды
209
The StoryProgression
Автор twallan

Мод изменяет стандартное развитие сюжета в городе. Горожане активнее повышают навыки, женятся, заводят детей, переезжают и т.п., таким образом жизнь в городе становится более реалистичной.

Чтобы увидеть скрытый текст, войдите или зарегистрируйтесь.

NRaas_StoryProgression - основной файл (обязательный для установки)
Дополнения (устанавливаются по выбору):
Extra - содержит систему отметок на карте, контроль мотивации и другие опции, не включенные в остальные модули.
Career - содержит все опции, связанные с карьерой и обучением в школе.
Money - содержит все опции, связанные с деньгами, например, налогообложение и наследование.
Population - содержит все опции, связанные с контролем населения, например, генетика.
Relationship - содержит все опции, связанные с отношениями.
Skill - содержит все опции, связанные с навыками.
Городские личности - особые персонажи в городе со своей линией поведения:
NRaas_StoryProgressionLovers - шлюха, казанова, проститутка и жиголо.
NRaas_StoryProgressionMeanies - шпана, задира, хулиган, хулиганка.
NRaas_StoryProgressionOthers - дурачок, попрошайка, умник.
NRaas_StoryProgressionCopsAndRobbers - добрый вор, злой вор, дружинник, авторитет.
NRaas_StoryProgressionVampiresAndSlayers – вампиры (3 типа) и охотники за нежитью (2).
Fairies And Werewolves - феи и оборотни.

Совместимость:
- Не совместим с модами, изменяющими развитие сюжета.
- Если вы собираетесь использовать The Story Progression одновременно с AwesomeMod, выберите в AwesomeMod Configuration в строке UseAwesomeStoryDriver – Disabled.
- Sims 3 Dashboard tool может показать конфликт мода с некоторыми фазами Careers. Автор говорит, что этот конфликт несущественный и его можно игнорировать.

Для версий игры 1.29 - 1.69

Чтобы увидеть скрытый текст, войдите или зарегистрируйтесь.
 
Последнее редактирование модератором:

PlaF

Проверенный
Сообщения
188
Достижения
250
Награды
8
Вообще, у меня сложилось впечатление, что персональные "звания" типа дурачок, умник, хулиган, воришка, шлюха и т.д. кроме некоего антуража ничего игре не добавляют. На активном симе взаимодействие с ними никак не отражается. Хотя возможно, я что-то и пропускаю, но общался он и с дурочкой, и со шлюхой, и с дружинником, и с воришкой - и никак в общении эти их особенности не проявились.
И потом, раздражает обилие сообщений типа кто с кем прогуливается, ссорится, влюбляется, кто у кого что сломал, кто денег кому подкинул. Не пойму для чего это всё, если практически никак использовать это нельзя. И что мне за радость знать подробности чьей-то жизни? Не знаю, что-то мне это якобы развитие сюжета не греет, бесполезное оно.
Настроек много: начнёшь вникать, так просто голова кругом, а толку - пшик. Но это моё субъективное мнение, разумеется.
AndrewSimS сказал(а):
На ратуше в Развитии сюжета-Общие опции-Опции Lots,выставьте эмиграционный уровень(числовое значение)по умолчанию стоит 0-нет эмиграции
Это в родном городе. А где выставлять то же, но в поездках? Ратуш там же нет. Может на рынок кликать, он там у них как административный центр.
biggrin.gif

И ещё. Подскажите, как найти жителей с определённым навыком? Есть такая возможность? Мне, например, нужен контрабасист для группы, а методом тыка искать нудно. Где-то в менюшках находил большой список разных уровней разных же навыков, но кто ими владеет - неизвестно.
 

Алиса

Заблокирован
Проверенный
Сообщения
3.994
Достижения
0
Награды
823
PlaF, -названия-скорее для интереса, разницы между шлюхой и дурой в игре нет. В поездках это и не нужно. Вообщем-смотрите оригинальное ридми.
 

PlaF

Проверенный
Сообщения
188
Достижения
250
Награды
8
Jennifer_Aniston сказал(а):
PlaF, -названия-скорее для интереса, разницы между шлюхой и дурой в игре нет.
Да вот именно - разницы нет: как были симы до мода, такими же и остались. По крайней мере, для моего активного в жизни города ничего не поменялось.
 

Void4D

Проверенный
Сообщения
920
Достижения
245
Награды
112
Скажите а если я буду играть без мода.. город будет развиваться но медленно?
или вообще дети рождаться не будут и т.п? у меня игра с ним жутко виснет(
 

Severinka

ФЕЯ 100лвл
Легенда форума
Сообщения
24.690
Достижения
7.485
Награды
23.042
Pr0ototype, Будет развиваться, но очень медленно. А если в Бридже играешь, то еще медленней. У всех конечно по разному генерится, но в Бридже очень плохая рождаемость и свадьбы большая редкость.
 

AndrewSimS

Заблокирован
Сообщения
231
Достижения
0
Награды
83
PlaF сказал(а):
Да вот именно - разницы нет: как были симы до мода, такими же и остались. По крайней мере, для моего активного в жизни города ничего не поменялось.
Почитайте описания для модулей,тогда ясно всё будет
options: Town Bike

Allow All Genders
when enabled, males are eligible for the position
Default: False
Allow Teen
when enabled, teenagers are eligible for the position
Default: False
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Bike
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Breakup
The relative chance that the bike's partner will break up with them
Default: 10
Weight: Canoodle
The relative chance that the bike will initiate a mass flirt spree
Default: 50
Weight: Cohesion
The relative chance that the bike haters will improve relationship with each other
Default: 30
Weight: Dislike
The relative chance that a new bike hater will spontaneously arise
Default: 30
Weight: Victimize
The relative chance that the bike will attempt to break up a partnership
Default: 10
Options: Town Brat

Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
Specifies the maximum amount of simoleons a brat can take during a Mooch scenario
Default: 20
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Steal Maximum
Specifies the maximum value of the object stolen during a Steal scenario
Default: 100
Town Brat
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Arson
The relative chance of a brat lighting a fire
Default: 2
Weight: Break
The relative chance of a brat breaking something
Default: 20
Weight: Cohesion
The relative chance of parents affected by the brat improving relationship
Default: 30
Weight: Derision
The relative chance of a parent taking offense to the parenting skills behind the brat
Default: 20
Weight: Homework
The relative chance of a brat stealing someone's homework
Default: 10
Weight: Mooch
The relative chance of a brat taking another child's money
Default: 10
Weight: Steal
The relative chance of a brat swiping something from someone's home (the item is returned automatically)
Default: 10
Weight: Tease
The relative chance of a brat teasing another child
Default: 10
Options: Town Bully
Allow All Genders
when enabled, females are eligible for the position
Default: False
Allow Child
when enabled, children are eligible for the leadership position
Default: False
Allow Child Recruit
when enabled, children are eligible for a follower position
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
Specifies the maximum amount of simoleons a bully can take during a Mooch scenario
Default: 100
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Steal Maximum
Specifies the maximum value of the object stolen during a Steal scenario
Default: 500
Town Bully
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Antagonize
The relative chance of a bully antagonizing a child
Default: 20
Weight: Attack
The relative chance of a bully attacking a nerd
Default: 30
Weight: Break
The relative chance of a bully breaking something
Default: 20
Weight: Derision
The relative chance of someone complaining about the bully
Default: 20
Weight: Mooch
The relative chance of a bully stealing money from a child
Default: 30
Weight: Recruit
The relative chance of a bully recruiting a new follower
Default: 20
Weight: Steal
The relative chance of a bully stealing an item from a house
Default: 10
Options: Town Casanova

Allow All Genders
when enabled, females are eligible for the position
Default: False
Allow Teen
when enabled, teenagers are eligible for the position
Default: False
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Casanova
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Accost
The relative chance that the casanova's partner will be attacked by a follower
Default: 30
Weight: Arson
The relative chance that follower of the casanova will torch another follower's house
Default: 2
Weight: Attack
The relative chance that the casanova's followers will attack each other
Default: 15
Weight: Break
The relative chance that follower of the casanova will break something
Default: 15
Weight: Breakup
The relative chance that the casanova's partner will leave them
Default: 10
Weight: Canoodle
The relative chance that the casanova will engage in a flirt spree within his harem
Default: 10
Weight: Derision
The relative chance that the followers of the casanova will engage in jealous rage
Default: 30
Weight: Woo
The relative chance that the casanova will add a new sim to his harem
Default: 30
Weight: Worship
The relative chance that a new sim will spontaneously add themselves to the casanova's harem
Default: 30
Options: Town Gigolo
Allow All Genders
when enabled, females are eligible for the position
Default: False
Allow Teen
when enabled, teenagers are eligible for the position
Default: False
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
Specifies the maximum amount of simoleons a gigolo can take during a Date scenario
Default: 1000
Mooch Minimum
Specifies the minimum amount of simoleons a gigolo can take during a Date scenario
Default: 100
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Gigolo
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Breakup
The relative chance of a gigolo's partner leaving them
Default: 5
Weight: Canoodle
The relative chance of a gigolo getting it on with a number of sims
Default: 10
Weight: Cohesion
The relative chance of two gigolo's improving friendship
Default: 10
Weight: Date
The relative chance of a gigolo escorting a sim for payment
Default: 50
Weight: Derision
The relative chance of someone taking offense to the gigolo lifestyle
Default: 20
Weight: Recruit
The relative chance of a new gigolo being recruited
Default: 30
Options: Town Loon

Allow Adult Recruit
Whether to allow adults to be recruited
Default: True
Allow Child Recruit
Whether to allow children to be recruited
Default: True
Allow Teen
When enabled, teenagers are eligible for the position
Default: True
Allow Teen Recruit
Whether to allow teenagers to be recruited
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Give Away Maximum
The maximum amount of cash on hand that the loon can allowed to spend during a "Give Away" scenario
Default: 100
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Loon
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Antagonize
The relative chance that a follower of the loon will do something stupid
Default: 10
Weight: Arson
The relative chance that a loon will accidentally light something on fire
Default: 2
Weight: Break
The relative chance that a loon will accidentally break something
Default: 20
Weight: Cohesion
The relative chance that followers of the loon will improve relationship with each other
Default: 20
Weight: Give Away
The relative chance that a loon will simply hand out free money to someone
Default: 10
Weight: Recruit
The relative chance that a new follower of the loon will spontaneously arise
Default: 30
Options: Town Mooch

Allow Teen
When enabled, teenagers are eligible for the position
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Large Mooch Maximum
The maximum amount of simoleons a sim can mooch during a "Large Mooch" scenario
Default: 10000
Large Mooch Minimum
The minimum amount of simoleons a sim can mooch during a "Large Mooch" scenario
Default: 1000
Small Mooch Maximum
The maximum amount of simoleons a sim can mooch during a "Small Mooch" scenario
Default: 200
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Mooch
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Big Mooch
The relative chance that a mooch will perform a large scale mooch
Default: 10
Weight: Cohesion
The relative chance that two mooch followers will improve in relationship
Default: 20
Weight: Derision
The relative chance that someone will take offense to mooch life-style
Default: 30
Weight: Mooch
The relative chance that a mooch will perform a drive-by mooch
Default: 30
Weight: Recruit
The relative chance that a new follower will start following in the ways of the Mooch
Default: 30
Options: Town Nerd
Allow Child Recruit
Whether to allow children to be recruited
Default: True
Allow Teen
Whether to allow a teenager to head the herd
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Nerd
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Attraction
The relative chance of two nerd swooning for each other
Default: 10
Weight: Break
The relative chance of a nerd seeking revenge for bullying
Default: 20
Weight: Cohesion
The relative chance of two nerds improving friendship
Default: 20
Weight: Homework
The relative chance of a nerd helping someone with their homework
Default: 20
Weight: Learn
The relative chance of a nerd gaining a skill point in something
Default: 20
Weight: Recruit
The relative chance of a new nerd being recruited
Default: 30
Weight: Repair
The relative chance of a nerd fixing something
Default: 20
Weight: Teach
The relative chance of a nerd teaching someone a new skill
Default: 20
Options: Town Tart
Allow Adult
Whether to allow adults (not young adults) to join or remain in the clan
Default: False
Allow All Genders
Whether to allow males to join
Default: False
Allow Elder
Whether to allow elders to join or remain in the clan
Default: False
Allow Teen
Whether to allow a teenager to head the herd
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
The maximum anount a tart is allowed to mooch from a lover
Default: 1000
Mooch Minimum
The maximum anount a tart is allowed to mooch from a lover
Default: 100
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Tart
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Attraction
The relative chance of a tart canoodling with romantic interest
Default: 50
Weight: Enemy Arson
The relative chance of a tart lover torching a tart enemy's home
Default: 2
Weight: Enemy Break
The relative chance of a tart lover breaking something at a tart enemy's home
Default: 15
Weight: Enemy Fight
The relative chance of a tart lover attacks a tart enemy
Default: 15
Weight: Lover Arson
The relative chance of a tart lover torching another lover's home
Default: 2
Weight: Lover Break
The relative chance of a tart lover breaking something at another lover's home
Default: 15
Weight: Lover Fight
The relative chance of a tart lover attacks another lover
Default: 15
Weight: Mooch
The relative chance of a tart asking their lover for money
Default: 30
Weight: Recruit
The relative chance of a new tart being recruited
Default: 20
Options: Town Thug

Allow Adult Recruit
Whether to allow adults as followers
Default: False
Allow All Genders
When enabled, females are eligible for the position
Default: False
Allow Teen
When enabled, teenagers are eligible for the position
Default: False
Allow Teen Recruit
Whether to allow teenagers as followers
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
The maximum amount a thug is allowed to pocket from another sim during a Mooch scenario
Default: 1000
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Thug
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Antagonize
The relative chance that a follower of the thug will antagonize someone
Default: 20
Weight: Arson
The relative chance that a thug will set something on fire
Default: 2
Weight: Attack
The relative chance that a thug will attack a nerd
Default: 30
Weight: Attraction
The relative chance that a swooner will flirt with the thug
Default: 30
Weight: Break
The relative chance that a thug will break something
Default: 15
Weight: Cohesion
The relative chance that followers of the thug will improve relationship with each other
Default: 20
Weight: Impress
The relative chance that the thug will change the traits on one of his followers
Default: 10
Weight: Mooch
The relative chance that the thug will shake down another sim for cash
Default: 30
Weight: Recruit
The relative chance that a new follower will be spontaneously added to the gang
Default: 60
Weight: Victimize
The relative chance that the thug will engage in thuggery
Default: 30
 

Алиса

Заблокирован
Проверенный
Сообщения
3.994
Достижения
0
Награды
823
Кратко по-русски-мод может изменять дефолтные значения на выбранные вами, то есть увеличивается только шанс,что симы будут так взаимодействовать-но не обязательно. Не ждите, что "шлюха" будет бежать за каждым встречным, а воришка при встрече бросится вас грабить.От сообщений,верно, особой пользы нет,разве что если вы следите за конкретным симом.
 

RiscoUK

Проверенный
Сообщения
47
Достижения
110
Награды
5
убрал этот мод к чертям через 2-3 дня игры поперли множественные ошибки скриптов стали недоступными многие семьи в городе (из установленных модов только мастер контроль и стори прогрешн)
 

pasadenA

Проверенный
Сообщения
527
Достижения
305
Награды
113
Народ, у меня такой вопрос. После установки данного мода (версии 170), перестали прокачиваться спортивные навыки на участке помеченном как "Спортзал". Тренажёры и магнитола эффекта не дают - только телевизор. Вобщем-то проблему я устранил путём превращения спортзала в академию, но хотелось бы знать сталкивался ли кто с таким или мне просто так повезло? Может неудачная версия мода?
 

Phantom

Проверенный
Сообщения
1.079
Достижения
140
Награды
498
pasadenA, у меня все прекрасно прокачиваетя и в спортзалах
 

Алиса

Заблокирован
Проверенный
Сообщения
3.994
Достижения
0
Награды
823
pasadenA, -это сам мод неудачный. Множественные ошибки скрипта и невозможность взаимодействие с чем -либо-прямое следствие этого мода. Глюки со временем только расти будут.
 

AndrewSimS

Заблокирован
Сообщения
231
Достижения
0
Награды
83
Каждая версия мода соответствует обновлению игры,смотрите внимательней.Если поставите мод под 1.19 например,а у вас игра 1.17,соответственно будут ошибки и глюки.
RiscoUK сказал(а):
убрал этот мод к чертям через 2-3 дня игры поперли множественные ошибки скриптов стали недоступными многие семьи в городе (из установленных модов только мастер контроль и стори прогрешн)
За возможность использовать разные семьи во время игрового процесса отвечает NRaas Master Controller,если хотите избавиться от мода,сначала в меню сделайте полный сброс,после выхода из игры удалите 4 папки с расширением".. Cache.package"(это написано в техподдержке)
 

RiscoUK

Проверенный
Сообщения
47
Достижения
110
Награды
5
AndrewSimS спасибо за помощь но у меня запись есть чистая без стори прогрешн(слава богу)
и семьи я выбирал через стандартную опцию ''изменение города'' неработало впрочем как и через опцию мода
 

AndrewSimS

Заблокирован
Сообщения
231
Достижения
0
Награды
83
RiscoUK сказал(а):
AndrewSimS спасибо за помощь но у меня запись есть чистая без стори прогрешн(слава богу)
и семьи я выбирал через стандартную опцию ''изменение города'' неработало впрочем как и через опцию мода
Тогда правильное обновление игры и дополнений наверное спасёт ситуацию
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=2760740
 

RiscoUK

Проверенный
Сообщения
47
Достижения
110
Награды
5
AndrewSimS у меня копия лицензий играю с оригинальными файлами и образом диска обновляю игру всегда через лаунчер с сайта ЕА Просто мод очень сложный меняет оч много взаимодействий и скриптов в игре и постепенно как уже писали выше начинают накапливатся ошибки
 

AndrewSimS

Заблокирован
Сообщения
231
Достижения
0
Награды
83
RiscoUK сказал(а):
AndrewSimS у меня копия лицензий играю с оригинальными файлами и образом диска обновляю игру всегда через лаунчер с сайта ЕА Просто мод очень сложный меняет оч много взаимодействий и скриптов в игре и постепенно как уже писали выше начинают накапливатся ошибки
Скорее всего от ваших действий зависит,много заданий даёте,слишком много действий,играйте спокойней ,что бы успевала информация обновиться,честно у меня не возникало никогда таких проблем,как вы описываете,даже удивительно читать.Удачи в игре!
Писал выше -это может вам поможет ,выше пост про обновления почитайте.Поставьте замедление времени "9"Тогда успеют все скрипты отработать,если вы любите активно принимать участие в игре.
 

GarethFire

Проверенный
Сообщения
528
Достижения
0
Награды
250
А кто знает, есть ли мод по развитию сюжета для версии игры 1.0.631.00002 ?
 
Верх